Tijger in de sneeuw - Double Frame




Speciaal voor een DT-Call (waar ik het helaas niet geworden ben),
heb ik deze lijst gemaakt.
Het stond al op mijn verlanglijstje om zoiets te maken,
maar zo'n DT-Call geeft toch net wat meer adrenaline
om gelijk aan de slag te gaan. :)

De materialen:
2 Wissellijsten
Parels en Kant
Houten Uiltjes
Papieren Bloemen
Een Swirl Snijmal (Joy! Crafts)
Mosgroen, Crèmekleurig en Wit Cardstock
Stof (is al bewerkt, waardoor het papierachtig is)
(Hout)lijm, Wit Acrylverf en een Kwast
 
De stof die ik heb genomen, leek al wat op papier
Deze heb ik in stroken geknipt en op de onderste lijst geplakt
De naden heb ik weggewerkt met Kant en parels

De tweede lijst heb ik bewerkt met Wit Acrylverf
Deze heb ik in meerdere dunnen lagen opgebracht
en goed laten drogen

Ondertussen heb ik uit verschillende kleuren Carstock
Swirls gestanst en de versiersels bij elkaar gezocht

Op de gestreepte wissellijst heb ik met houtlijm de witte lijst geplakt
Mijn man mocht assisteren om het kant opgespannen te houden,
zodat ik deze mooi langs de buitenste rand kon plakken
 
Als laatste heb ik de Uiltjes, Bloemen, Swirls en Parels opgeplakt
In het midden van de bovenste uiltjes,
heb ik een extra uiltje geplakt om diepte te geven

Nu nog hier en daar wat bijwerkten met wit Acrylverf
en een mooie foto erbij zoeken
Dat is er één geworden van één van mijn katten:
Tijger in de sneeuw

Mijn man vond hem zo mooi geworden,
dat hij nu in de woonkamer hangt
:)


I've made this project for a DT-Call,
(I haven't made it)
It was on my wishinglist to make such a project
and a DT-Call help for the adrenaline
to finally make such projects

The materials:
2 Frames
Pearls and Lace
Wooden Owls
Paper Flowers
Swirls Die Cuts (Joy! Crafts)
Green, Cream and White Cardstock
Fabric with stripes, that feels like it is paper
Glue for wood, White Acryl Paint an a Brush

The Fabric was already prepared, so it looked like paper
I have cut this into strips and paste it on the Frame
I've added some Lace and Pearls to cover up the seams

I painted the second Frame with Acryl Paint
I added thin layers, so you could still see the engravings
Then I had to wait till it was dry

For the embellishments I cut some Swirls with a Die
and I chose the embellishments at it

I added the Painted Frame on the Frame with the Fabric
with Glue mentioned for Wood
My husband has helped me with the lace
so I could add it perfect to the edges

Finally I added the Owls, Flowers, Swirls and Pearls
In the middle of the upper Owls I added one more to get some layering

The finishing touch is to add some Acryl Paint where needed
and I chose a lovely picture of one of my cats:
Tijger in the snow

My husband was very pleased with the result
and therefor it is hanging now in the living room
:)


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mannenkaart

Magnolia - Lily Rose (Dragon) 1

ATC - Kerst II